English / Français
In Detachment, Henry Barthes is an educator with a true talent to connect with his students.
Yet Henry has chosen to bury his gift.
By spending his days as a substitute teacher, he conveniently avoids any emotional connections by never staying anywhere long enough to form an attachment to either students or colleagues.
When a new assignment places him at a public school where a frustrated, burned-out administration has created an apathetic student body, Henry soon becomes a role model to the disaffected youth.
Yet Henry has chosen to bury his gift.
By spending his days as a substitute teacher, he conveniently avoids any emotional connections by never staying anywhere long enough to form an attachment to either students or colleagues.
When a new assignment places him at a public school where a frustrated, burned-out administration has created an apathetic student body, Henry soon becomes a role model to the disaffected youth.
In finding an unlikely emotional connection to the students, teachers,
and a runaway teen he takes in from the streets,
Henry realizes that he's not alone in his life-and-death struggle
to find beauty in a seemingly vicious and loveless world.
and a runaway teen he takes in from the streets,
Henry realizes that he's not alone in his life-and-death struggle
to find beauty in a seemingly vicious and loveless world.
Un regard sur l'enseignement, les enseignants, les élèves adolescents.
Ni un panégyrique du système, ni une charge accusatrice.
Une chronique prise sur le vif, qui parvient à traduire avec finesse et justesse les contradictions qui coexistent en chaque personnage, qui réussit à dépeindre tout aussi bien le côté obscur de la force que son côté lumineux. Un cinéma des contrastes.
Ni un panégyrique du système, ni une charge accusatrice.
Une chronique prise sur le vif, qui parvient à traduire avec finesse et justesse les contradictions qui coexistent en chaque personnage, qui réussit à dépeindre tout aussi bien le côté obscur de la force que son côté lumineux. Un cinéma des contrastes.
Sous une tendresse non feinte perce une justesse de ton qui est désarmante.
Sans clichés, sans faux fuyants, une lucidité qui fait mal là où il faut.
D'autant plus efficace que le scénariste, Carl Lund, était enseignant dans le secteur public.
Sans clichés, sans faux fuyants, une lucidité qui fait mal là où il faut.
D'autant plus efficace que le scénariste, Carl Lund, était enseignant dans le secteur public.
Manuel
#907
No hay comentarios:
Publicar un comentario